Ogłaszamy nabór głosów chłopięcych

Informacje: 509 448 212, info@pchch.pl

O nas w mediach

…jeśli w Polsce żyją aniołowie, to z pewnością mieszkają w Poznaniu i swoim śpiewem wyzwalają w publiczności najtkliwsze uczucia, jakimi człowiek został obdarzony. Takie pojęcia jak dobro, miłość, współczucie, siła, wiara, wolność, oczyszczenie, piękno – zyskują zupełnie inne, głębsze znaczenie. Na tym właśnie polega wielkość sztuki, że po pierwszym wrażeniu nie wyparowuje z głowy, lecz stopniowo, jak tabletka, uwalnia swoje działanie i wpływa na postrzeganie rzeczywistości. Każdy występ Poznańskiego Chóru Chłopięcego należy uznać za wyjątkowe wydarzenie artystyczne i duchowe, będące wyrazem wysokiej kultury muzycznej i osobistej wykonawców.
Gazeta Trybunalska
10.07.2016 r.
Kunszt wykonawców oraz różnorodny repertuar poruszał słuchaczy, dając im niezwykłą ucztę dla ducha. (…) Wszystko to razem dawało niesamowite brzmienie, którego urokowi nie można było się oprzeć. Chórzyści pokazali prawdziwy kunszt, wykonując z pietyzmem i największą czułością pełne radosnego uniesienia śpiewy renesansowe i bogate melizmatyczne utwory epoki baroku. Szczególnie zadziwiały piękne, dźwięczne i czyste wykonania solistów, których śpiew w połączeniu z brzmieniem całego 40-osobowego zespołu porywał słuchaczy do podążania w cudowny świat muzyki krok w krok za śpiewającymi.
Ziemia Lubańska
17.06.2008
Poznański Chór Chłopięcy pod dyrekcją Jacka Sykulskiego zakończył swoje tournee obejmujące występy w Niemczech i w Polsce. Trasa koncertowa z repertuarem adwentowo-bożonarodzeniowym znalazła swój finał w Lipsku. Licznie zgromadzona na występie publiczność bardzo gorąco przyjęła poznańskich chórzystów. Nie obyło się bez bisowania. Po koncercie Jacek Sykulski wraz z chłopcami spotkali się z Konsulem Generalnym w Lipsku – Ryszardem Królem(…)
opoka.org.pl
30.12.2005
Wiele miesięcy temu dyrygent zdecydował, że koncert musi się odbyć w ruinach. Dziś po próbie wciąż zachwycał się urokiem tego miejsca. A później to już słuchacze zachwycali się tym, co zaprezentował Poznański Chór Chłopięcy
twojawielkopolska.pl
02.10.2018
W tym czasie, gdy Oni wszyscy grali, Poznański Chór Chłopięcy pod dyrekcją Jacka Sykulskiego unosił się nad ziemią. Śpiewał z pasją, ukazując z jednej strony genialność muzyki, z drugiej podkreślając potęgę słowa, które nawet po tylu latach przemawia do nas tak samo.
etherjazzu.pl
06.06.2018
Niczym śpiew słowika w lodowym pałacu zabrzmiały kolędy (…) w wykonaniu Poznańskiego Chóru Chłopięcego pod dyrekcją Jacka Sykulskiego. (…) Przepiękne aranżacje, śliczne brzmienie głosów – warto było przyjść w sobotni wieczór do kościoła
Gazeta Słupecka
23.01.2006
W oczekiwaniu na Boże Narodzenie to tytuł koncertu Poznańskiego Chóru Chłopięcego, który odbył się w sobotę w kościele oo. Dominikanów. Była muzyka adwentowa i kolędy różnych narodów, z akompaniamentem organów, a capella, z partiami solo i zespołowymi. Dyrygował Jacek Sykulski. Słuchacze zapełnili wszystkie ławki w kościele. Chór zaprezentował repertuar ze swojej pierwszej, niedawno wydanej płyty “Boże Narodzenie”
Gazeta Wyborcza
19.12.2005
Był to uroczy występ. Harmonia dźwięków szła w parze z harmonią wizualną (…). Gdy soliści wykonywali kolędy, wyglądali jak chłopcy, którzy na rodzinnej Wigilii występują dla rodziny. Ale precyzja wykonawcza stawiała ich na równi z dorosłymi śpiewakami. (…) chórzyści śpiewali świetnie.
Gazeta Wyborcza – Stołeczna
16.12.2005 r.
Półtora dnia w auli UAM Poznański Chór Chłopięcy nagrywał swoją pierwsza płytę. Nagranie będzie towarzyszyć kierowanemu przez Jacka Sykulskiego chórowi w grudniowej podróży koncertowej do Niemiec
Gazeta Wyborcza
02.11.2005
Wczorajszy wieczór w Auli UAM upłynął pod znakiem muzyki Jana A.P. Kaczmarka. Usłyszeliśmy pierwsze w sali koncertowej wykonanie jego “Kantaty o wolności”. Utwór napisany z okazji 25-lecia “Solidarności” zaprezentowali Orkiestra Filharmonii Poznańskiej pod batutą Grzegorza Nowaka, Poznański Chór Chłopięcy i Chór Akademicki UAM
Gazeta Poznańska
27.09.2005
Chcemy chleba!”, “Wolność, równość, solidarność”, “Wołam z wami wszystkimi” – to hasła strajkujących w 1980 r stoczniowców i słowa Jana Pawła II wspierającego “Solidarność”. Słuchała ich wczoraj publiczność w Auli Uniwersyteckiej w “Kantacie o Wolności”, którą skomponował Jan A.P. Kaczmarek – Wielkopolanin, laureat tegorocznego Oskara.(…) Wśród wykonawców był Poznański Chór Chłopięcy z solistą Konradem Janiakiem.
Gazeta Wyborcza – Poznań
27.09.2005
(…)W Auli UAM najpierw zaprezentował się Poznański Chór Chłopięcy pod dyrekcją Jacka Sykulskiego. (…)chór zaprezentował się w repertuarze kolędowym. Śpiewający a’cappella ukazał ładne brzmienie, zwłaszcza w coraz bardziej soczystych głosach męskich, coraz częściej używając różnych trudnych wokalnych technik emisyjnych. (…)
Głos Wielkopolski – Poznań
06.01.2005
Agata Steczkowska od września 2003 roku współpracuje z Jackiem Sykulskim w nowej instytucji, jaką jest Poznański Chór Chłopięcy. (…) kiedy ktoś ogląda ją podczas pracy z chłopakami w chórze, kiedy słucha, jak opowiada o swoich podopiecznych, o muzyce sakralnej, w wyobraźni dostrzeże skrzydła. To wszystko ją uskrzydla. Jak na dobrego dyrygenta, a na dodatek pedagoga przystało, ma słuch absolutny.
Głos Wielkopolski – Poznań
28.02.2004
(…)ten zespół ma potencjał, którego mógłby mu pozazdrościć każdy chór o podobnym stażu.
Gazeta Wyborcza –Poznań
08-09.01.2005
Nowe stroje dotarły do Poznańskiego Chóru Chłopięcego. To eleganckie smokingi z aksamitu i atłasu. Zaprojektowała je stylistka dwutygodnika “Viva”, Jolanta Czaja.(…)
Gazeta Poznańska – Poznań
29.04.2005
Sukcesem zakończył się krótki pobyt w Niemczech kierowanego przez Jacka Sykulskiego Poznańskiego Chóru Chłopięcego. W sobotę i w niedzielę w Kościele Wolności w parku Sansouci w Poczdamie razem z Brandenburską Orkiestrą Symfoniczną i solistami wziął on udział w wykonaniu „Requiem wojennego” Beniamina Brittena. Koncert zorganizowano z okazji 65. rocznicy wybuchu II. wojny światowej. Całością dyrygował Matthias Jacob. Niemieccy recenzenci podkreślają, że publiczność była zelektryzowana wykonaniem. Jego dramatyzm wzmacniały wiadomości nadchodzące z Północnej Osetii. (…)
naszemiasto.pl
07.09.2004
W Kościele Pokoju w Poczdamie odbyły się dwa koncerty ze słynnym War Requiem Beniamina Brittena. W międzynarodowym gronie wykonawców – oprócz miejscowego chóru oratoryjnego, Państwowej Orkiestry Brandenburskiej oraz znakomitych solistów brytyjskich, znalazł się Poznański Chór Chłopięcy przygotowany przez Jacka Sykulskiego, który był jednym z trzech dyrygentów współprowadzących te koncerty. Wydarzenia te spotkały się z nadzwyczajnym przyjęciem ze strony publiczności. A dowodem uznania dla śpiewających chłopców z Poznania jest fakt zaproszenia ich na kolejne koncerty za Odrą.
Głos Wielkopolski – Poznań
07.09.2004
Paryżanie nie mogli wejść 3 maja do Katedry Notre Dame, gdzie wieczorem „Sezon Polski” otwierał Poznański Chór Chłopięcy i Orkiestra Filharmonii Poznańskiej. Wśród pięciotysięcznej widowni nie zabrakło polskiego ministra kultury – W. Dąbrowskiego, korpusu dyplomatycznego akredytowanego w Paryżu i… A. Seweryna. W pierwszej części Poznański Chór Chłopięcy pod kierunkiem Jacka Sykulskiego śpiewał polską i francuską muzykę a’cappella. W drugiej pod kierunkiem Jose Marii Florencio wspólnie z orkiestrą Filharmonii Poznańskiej i solistami – B. Kubiak, J. Rappe i J. Brękiem wykonali arcypolskie dzieło – „Stabat Mater” Karola Szymanowskiego.
Głos Wielkopolski – Poznań
05.05.2004
(…) młodzi śpiewacy z Poznańskiego Chóru Chłopięcego przymierzyli nowe stroje. (…) Ubrania projektowała Jolanta Czaja – stylistka z Warszawy. Strój składa się z aksamitno-jedwabnej marynarki w typie smokingu, białej koszuli i prostych czarnych spodni. -Starałam się zaprojektować coś szlachetnego, klasycznego – tak aby strój nie kojarzył się z konkretną epoką. To nie kostium, ale ubranie na scenę – objaśnia Czaja.
Gazeta Wyborcza – Poznań
28.04.2005
To co pokazali było czymś niewiarygodnym. Śpiewają bardzo dobrze, są pełni energii. Spotkalismy się. Zrobiliśmy wspólne zdjęcia. Niech Bóg błogosławi temu dyrygentowi i da mu swoją siłę.” – powiedział Gazecie Poznańskiej Claud Mc Knight – członek legendarnego zespołu Take 6
Gazeta Poznańska – Poznań
19.11.2003
(…)Podczas wczorajszego spotkania pokazano także zrealizowany przez Pawła Althamera i Jacka Taszakowskiego teledysk z piosenką Jakuba Królikowskiego „Nie mam swego ego, nie mam tożsamości.” Jak powiedział Jacek Taszakowski – projekcja wprowadziła atmosferę łagodności i zadumy. Film powalił i wzruszył. Oprócz śpiewaków Poznańskiego Chóru Chłopięcego w filmie wystąpiły dzieci na podwórkach i ulicach. Jest drużyna młodzików „lech”, są młodzi wioślarze i zapaśnicy. Wczorajsze spotkanie ukazało zupełnie nową jakość chóru.
Gazeta Poznańska – Poznań
27.02.2004
Chłopcy siedzą w półkolu. Jacek Ostaszewski bardzo spokojnym głosem objaśnia zasady oddechu, pulsowania ciała… Właściwie chórzyści z Poznańskiego Chóru Chłopięcego to znają, ale Ostaszewski opowiada im inaczej o tych sprawach.(…) Co Jacek Ostaszewski, współtwórca legendarnej grupy Osjan, robi w Poznańskim Chórze Chłopięcym? Prowadzi warsztaty, zajęcia nieco inne od tych, w których chłopcy brali dotychczas udział. (…)Ostaszewski dąży, aby uczestnicy zajęć sami odczuli to, co wcześniej mówił przekonali się sami, jak ważna w muzyce jest cisza, skupienie, słuchanie… Za dwa tygodnie kolejne zajęcia. A rezultat? Na to trzeba będzie poczekać.
Głos Wielkopolski – Poznań
20.03.2004
(…)Piosenka „Nie mam swego ego” stanowi tło do niezwykłego teledysku zaprezentowanego wczoraj dziennikarzom – Namówiliśmy chłopaków, by zrobili coś własnego, by się otworzyli – opowiadała Agata Steczkowska, która od września 2003 pomaga Jackowi Sykulskiemu prowadzić poznański chór. – Powstał przekaz, który jest przejmującym dowodem utraty w wiary w świat dorosłych. (…) Za dwa lata to będzie najlepszy chór w Polsce Widząc zaangażowanie nowych przełożonych i menedżerów, nie ma powodu nie wierzyć w to, że za dwa lata to będzie najlepszy chór w Polsce . Wygląda na to, że (…) chór nie mógł dostać się w lepsze ręce.
Gazeta Wyborcza
27.02.2004
Tygodnie, jakie upłynęły od momentu otrzymania propozycji, aż do podjęcia decyzji, były chyba najtrudniejsze w moim życiu – przyznaje Jacek Sykulski – Powiedziałem: tak, bo zrozumiałem, że nie mogę odmówić. (…)Praca artystyczna jest jednak kontynuowana. Jacek Sykulski nie odrzuca dotychczasowych osiągnięć zespołu, ale chce rozwijać jego brzmienie, rozszerzyć repertuar. Pod koniec 2003 roku Poznański Chór Chłopięcy wystąpił na koncercie razem z Take 6, odbył tournee po Niemczech. W maju czeka go ważny koncert w paryskiej katedrze Notre Dame podczas Sezonu Polskiego we Francji, we wrześniu weźmie udział w wykonaniu „War Requiem” Brittena w Poczdamie, w listopadzie pojedzie na kolejne występy w Niemczech.
Rzeczpospolita
27.02.2004
acek Sykulski ze swoimi współpracownikami i przedstawicielami władz Poznania zorganizowali w Warszawie konferencję prasową, podczas której opowiedzieli nie tylko o półrocznej pracy z chłopcami, nowej instytucji, jaka funkcjonuje od 1 września 2003 roku, ale także o chóralistyce poznańskiej. Opowiedzieli także o planach chóru, który już za parę tygodni znowu będzie zespołem chłopięco-męskim (…). Już 3 maja wystąpi on w paryskiej katedrze Notre Dame z muzyką polską. 4 września zespół zaśpiewa Requiem wojenne Brittena w Poczdamie, a w grudniu koncert adwentowy w katedrze berlińskiej. Podczas spotkania z dziennikarzami Jacek Sykulski zaprezentował także teledysk z piosenką Jakuba Królikowskiego (ucznia Poznańskiej Szkoły Chóralnej Kurczewskiego), który nakręcili Jacek Taszakowski i Paweł Althamer.
Głos Wielkopolski – Poznań
27.02.2004
Połączone zespoły Chóru Akademickiego UAM oraz Poznańskiego Chóru Chłopięcego będą we wtorek supportem przed poznańskim koncertem legendarnej grupy „Take 6”. Podczas kilkunastominutowego występu, najpierw Akademicy wykonają dwa przeboje „Java Jive” Manhattan Transfer i „Tears In Heaven” Erica Claptona. Potem oba chóry razem – amerykański hymn „My Country ‘Tis Of Thee”. Szef obu chórów Jacek Sykulski i menedżer Poznańskiego Chóru Chłopięcego Marcin Poprawski zabiegali o to, aby poznańscy chórzyści mogli spotkać się ze słynną grupą. Myślano o wspólnych warsztatach, ale „Take 6” wpadnie do Poznania dosłownie „na chwilę” i nie będzie miał czasu nawet na konferencję prasową. Menedżerowie legendarnego zespołu powiedzieli krótko – zaśpiewajcie na naszym koncercie. Dla młodych spiewaków oznacza to niesłychaną nobilitację.
Gazeta Poznańska – Poznań
14.11.2003
Repertuar Chóru jest bardzo rozległy. Wchodzą tu w grę właściwie wszystkie najważniejsze pozycje, których faktura mieści się w jakiś sposób w tessyturze, w czysto technicznych, wysokościowych możliwościach zespołu. Te możliwości są zresztą bardzo duże: wydaje się, że nie istnieją tu żadne tonalne czy harmoniczne bariery, których zespół nie byłby zdolny przekroczyć, żadne intonacyjne trudności, których nie byłby zdolny pokonać. I tym wydaje się zasadniczo różnić od zespołów wyrosłych z długotrwałej i bogatej tradycji, od wiekowych i sławnych chórów chłopięcych Europy: że jego horyzonty poszerzają się nieustannie, że podąża on jakby za rozwojem muzyki, że jest zespołem nowoczesnym, w jakimś stopniu związanym z nurtami rozwojowymi muzyki współczesnej. (…) W jakimś sensie powracamy przy tym mimo wszystko do źródeł, do początków, do wielkich pierwszych szkół śpiewu chóralnego w XIV i XV wieku: w szkołach tych wykonywano mianowicie przede wszystkim muzykę nową, aktualnie napisaną.
Bohdan Pociej
artykuł z albumu “Poznański Chór Chłopięcy”
Goście z Poznania zachwycali pełnym, nasyconym dźwiękiem przypominającym dzwony kościelne. W przeciwieństwie do Windsbacherów, śpiewa tu także paru mężczyzn, którzy czasy szkoły mają już od dawna za sobą. Spojrzenie poza narodowy horyzont pokazuje, że tradycja chórów chłopięcych jest entuzjastycznie kultywowana także w Polsce.
Blog Windsbacher Knabenchor
23.06.2022 (podsumowanie Festiwalu Chórów Chłopięcych w Norymberdze)
Drugą część koncertu wykonał Poznański Chór Chłopięcy z Poznania. Chór ten również przywiózł sześć wyłącznie współczesnych utworów, z których dwa skomponował sam chórmistrz Jacek Sykulski – szczególnie oczarował mnie Angelus Domini. Ave Maria! (…) Niesamowicie spodobał mi się ten chór!
konzertblog.de – Thomas Hetschold
18.06.2022
Poznański Chór Chłopięcy oczarował Nowy Jork.(…) Na wszystkich koncertach, w każdym miejscu, gdzie wystąpili, chór miał owacje na stojąco. Niektórzy ludzie, zachwyceni ich pierwszym koncertem w kościele św. Krzyża na Maspeth, poszli na wszystkie ich występy, także na Manhattanie i na Ridgewood.
Nowy Dziennik
20.07.2016
Poznański chór dysponuje nieograniczonymi możliwościami wykonawczymi
Bremer Nachrichten – Bremen
(…)tysiące fanów muzyki miało okazję poznać piękno głosu ludzkiego, dzięki jednemu z najlepszych chórów w Europie
China Times
23.03.2017
Występy artystów z Wielkopolski poruszyły Polonię. (…) Każdorazowo występy chóry wzbudzały olbrzymi aplauz wśród publiczności
Dziennik Polonijny
21.07.2016
To był rzeczywiście śpiew ekstraklasy.(…)Jako bis zdecydowano się powtórzyć ostatnią część chorału (“Jesu, meine Freude” J.S. Bacha-przyp.), gdyż po takiej interpretacji Bacha, nie można już było zrobić nic innego.
Maerkische Allgemeine-Poczdam
Koncert był absolutnie cudowny, co w pełni potwierdził entuzjazm sali. Rzadko słyszymy chór chłopięcy o takiej doskonałości
Le Courrier Piccard
Poza klasterami i innymi wokalnie trudnymi figuracjami, muzyka była czysta, robiła duże wrażenie, wzruszała.
Samuel Singer – The Philadelphia Inquirer
Przy zastosowaniu różnorodnej techniki, interpretacja Stabat Mater K. Pendereckiego była zadziwiająca. Rzeczywiście, nie mogę sobie przypomnieć chóru o większej jasności ani bardziej dokładnego wykonania grupy dysonansów.
John Kraglund – Toronto Star
Ujmująca jest precyzja rytmiczna imponująca dynamicznym bogactwem ruchliwości interpretacji.
Ostsee-Zeitung
Jest to mistrzowski chór
The New York Times – New York
Młodzi znają tysiącletnie słowa tak samo dobrze jak muzykę; każde słowo ma swoją wartość i melodię. Apokryficzna kompozycja wskazuje na dogłębną znajomość stylu. Następujące po sobie pieśni niemieckie i oczywiście francuskie sprawiają, że niektórzy słuchacze zaczynają je nucić. Ale najbardziej uderzające są polskie melodie takie jak Lulajże Jezuniu czy Najświętsza Panienka pełne wrażliwości i czułości do dzieciątka Jezus i jego matki – prawdziwe odkrycie.
DNA
10.12.2018
Chór Chłopięcy z Poznania przedstawił się jako jeden z najlepszych zespołów świata. Chórzyści ożywieni niezwykłym temperamentem dyrygenta, posłuszni jego gestom tworzyli muzykujący zespół, który zadziwiał czystością głosów i wyczuciem stylu.
Douai-Marles-Les-Mines – La Voix Du Nord
Między Wienersängerknaben, który niedawno słyszeliśmy w Szwecji, a Poznańskim Chórem Chłopięcym jest różnica o całą klasę na korzyść chóru polskiego. Szczególnie utkwiło w pamięci fantastycznie trudne Stabat Mater modernisty Pendereckiego, w którym intonacja była zadziwiająco doskonała.
Arbetet – Lund
Jesteśmy wprawdzie przyzwyczajeni do goszczących u nas chórów chłopięcych wysokiej klasy, ale ten chór wytrzymuje każde porównanie. Od pierwszej chwili zafascynował nadzwyczaj wyrównanym dźwiękiem, dobrze wyważonym frazowaniem, a przede wszystkim balansem rytmicznym nie znajdującym sobie równego.
Sven Crona – Sydsvenska Dagbladet Snallposten – Lund
Poznański Chór Chłopięcy jest najlepszym chórem chłopięcym, który w swoim życiu jako krytyk muzyczny słyszałem.
Cornelius Basoski – krytyk muzyczny, Holandia – wpis do księgi pamiątkowej chóru
Spontaniczność wyrażenia, nieprzeciętnie wysoka jakość głosów pozwala nawet w najtrudniejszych momentach na absolutnie czystą intonację.
Spandauer Volksblatt – Berlin
Jak gruntownie wyszkoleni są śpiewacy zespołu można było zauważyć szczególnie podczas wykonania dwóch współczesnych kompozycji, z których szczególnie Stabat Mater urodzonego w roku 1933 kompozytora Krzysztofa Pendereckiego może być egzaminem doskonałości dla każdego zespołu, gdyż wymaga nie tylko w najwyższym stopniu koncentracji wszystkich wykonawców, lecz i absolutnej pewności w trafianiu dźwięków i nieomylnego poczucia intonacji. Nie mniej interesującym, szczególnie pod względem rytmicznym, okazał się utwór Andrzeja Koszewskiego. Obydwa dzieła przez wysoce niekonwencjonalne, w dużej mierze deklamatorskie elementy, wnoszą wiele nowości w potraktowanie faktury chóralnej, a w swych krańcowych żądaniach dla głosu stoją na granicy możliwości wykonawczych dla tego rodzaju zespołów.
Manfred Schubert – Berliner Zeitung
Głosy chłopców zachwyciły słuchaczy krystalicznie czystą intonacją (…). Śpiewacy rozpięli misterną sieć polifonii chóralnej, która objęła wielkich mistrzów kompozycji oraz tradycyjne pieśni adwentowe, kolędy i pastorałki. Precyzja interpretacji to główny artystyczny artybut całokształtu prezentacji śpiewaków z Poznania. (…) Na szczególną uwagę zasługuje rozpiętość głosów oraz interpretacyjna precyzja chóru chłopięcego, czego przykładem może być niewiarygodnie romantyczne wykonanie pieśni “Maria Matrem Virginem”. (…) Aksamitna harmonia i czystość intonacyjna obu chórów przenikały się wzajemnie, przez co wspaniale wpisały się w nastrojową atmosferę czasu adwentu.
Goettinger Tageblatt

Narzędzia dostępności